فواید نوشیدن اب

افزایش اشتها
خرداد ۲۹, ۱۳۹۵
ویتامین C
خرداد ۲۹, ۱۳۹۵
نمایش همه

فواید نوشیدن اب

 

 

نوشیدن آب باعث چاق‌تر شدن سلول‌های پوستی و کاهش چین و چروک و و سالم و صاف شدم و جوان شدن پوست می شود . باعث تعذیه بهتر پوست می شود
حمله قلبی را در افراد که اب مناسب مصرف می کند کمتر است
۷۵ درصد مغز هر فرد از آب تشکیل شده است. بنابراین کمبود آب بدن، ایجاد سردرد می کند
آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد.پس برای مبارزه با این عفونت ها مصرف اب را فراموش نکنید
کم ابی باعث ایجاد ضعف و خستگی می شود .
درد قسمت پایینی کمر و آرتریت ستون فقرات نشانه‌ی کمبود آب در ستون مهره‌ها و دیسک‌ها است.
آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول‌های بدن می‌شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول‌ها می‌شود.
برای کاهش وزن اب بخورید آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و باعث می‌شود احساس سیر بودن به شما دست دهد.
آب موادی را که در خود حل کرده است در بدن انتقال داده و از طریق خون و مایع بین سلولی در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد. واکنش‌های بیولوژیکی داخلی بدن در حضور آب انجام می‌شود. آب برای اعمال داخلی مهمی مانند هضم، جذب و دفع مواد زائد و بسیاری اعمال دیگر ضروری است و موجب تنظیم حرارت در بدن می‌شود.
اب سبب تسریع و بهتر کار کردن روده می شود و یبوست را از بین می برد
مواد زائد و سمومی مثل اوره را که در اثر متابولیسم مواد پروتئینی در بدن تولید می‌شود، دفع می‌کند.
نخوردن اب کافی سبب ایجاد سنگ کلیه در افراد می شود
آب باعث رقیق کردن نمک‌ها و مواد معدنی موجود در ادرار می‌شود و مانع از تشکیل کریستال‌های سنگ‌های مجرای ادراری می‌شود
اب از سوزش معده جلو گیری می کند . این عارضه ممکن است به احتمال نشانه‌ی کمبود آب در بخش فوقانی دستگاه گوارش بوده و نشانه‌ی مهم تشنگی بدن است.
اب ازارتریت پیشگیری و بهبود آرتریت است. درد مفصلی روماتوئیدی یا همان آرتریت این بیماری در هر دو گروه جوانان و سالمندان مشاهده می‌شود
درد قسمت پایینی کمر و آرتریت ستون فقرات نشانه‌ی کمبود آب در ستون مهره‌ها و دیسک‌ها خوردن اب کمک به بهبود ان می کند می کند .
۸۵ درصد بافت مغز را آب تشکیل می‌دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت‌های خود با فشار و استرس مواجه می‌شوند. برای کاهش سطح استرس، ای بنوشید
نوشیدن آب باعث می‌شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آن‌ها بهتر صورت بگیرد
آب در جلوگیری از آنژین قلبی، میگرن، کولیت، آسم، فشار خون بالا، دیابت در مراحل اولیه، کلسترول بالا، افسردگی، سندرم خستگی مزمن، لوپوس، ام.اس و دیستروفی عضلانی نقش دارد.
با تامین آب مورد نیاز بدن، به تولید مایعات مختلف در بدن کمک می کند، مثل بزاق دهان که باعث از بین بردن کرم خوردگی دندان ها می شود.
وی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد.
آسم، مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی پیش گیری و یا درمان کنید.
با زمان بندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید
دو لیوان آب (بعد از بیداری) کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی
یک لیوان آب (۳۰ دقیقه قبل از غذا) کمک می کند به هضم راحت غذا
یک لیوان آب (قبل از گرفتن حمام) کمک می کند به کاهش فشار خون
یک لیوان آب (قبل از خواب) به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *