غذا های مناسب برای ریه

بی اشتهایی عصبی
می 29, 2016
همه چیز درباره میوه موز
ژوئن 18, 2016
نمایش همه

غذا های مناسب برای ریه

 

ریه ممکن است به بیماری های متعددی از جمله برونشیت، سرطان، آسم، آمفیزم و… مبتلا شود. که مواد طبیعی بسیار به درمان و بهبود ریه کمک می کند که ما می توانیم با خوردن این موا د به سلامت ریه های خود کمک کنیم این موا دعبارتند از :
چای سبز:. این دمنوش رشد سلول های سرطانی را در ریه به تاخیر می اندازد. و باعث تقویت ریه می شود
مواد غذایی حاوی منیزیم:. این ماده معدنی را م توان در سبزی های برگ سبز و مغزها یا مکمل ها پیدا کرد .منیزیم سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و عفونت را کاهش می دهد.
مرکبات: ویتامین C. این ویتامین آنتی اکسیدان و از بروز عفونت و التهاب ریه پیش گیری می کند. که این ویتامی ها را می توان در سبزی ها و میو های تازهپیدا کرد
ویتامین D:. شیر و سبزی های برگ سبز خواص سبزیجاتو نور خورشید یکی از بهترین منابع ویتامین دی می باشد که برای سلامت ریه بسیار مناسب است

ویتامینA، ویتامینD، ویتامینE، ویتامینC و همچنین ویتامین B6 و فولات برای سلامت ریه کلیدی هستند.
سلول‌های ریه مدام با آلاینده‌ها و سمومی که تنفس می‌شوند در معرض آسیب قرار دارند، اگر مواد مغذی‌ای که می‌توانند این سموم را خنثی و دفع کنند به موقع در دسترس سلول‌های ریه نباشند ریه‌ها به تدریج دچار آسیب جدی می‌شوند، در حالی که در صورت در دسترس بودن مواد مغذی کلیدی، سلول‌های ریه به سرعت قادر به ترمیم خود خواهند بود و از پیشرفت آسیب جلوگیری می‌شود.
مواد مغذی مفید
پیاز
خردل سبز
عسل
گردو
بادام‌زمینی
ماهی‌های روغنی که حاوی ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند
اسفناج پخته
سیب‌زمینی شیرین پخته
زیتون
چای سبز
توت‌ها
انگور قرمز
سینه مرغ
سیب
زردآلو
تربچه
مرکبات
انجیر
انواع لوبیا
هویج

بروکلی
آووکادو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *